Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Στόχος οι ψυχές και οι συνειδήσεις των εκπαιδευτικών


Αφού μάζεψαν το χρήμα (χρηματιστήριο, ευρώ, ακρίβεια, πρόσφατα μέτρα) ο επόμενος στόχος είναι τα κεκτημένα. Για να συμβεί αυτό πρέπει οι εκπαιδευτικοί να χάσουν την ψυχή και τη συνείδησή τους. Εκεί στοχεύει κατά ένα μέρος του το περίφημο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.

Από την πρώτη ανάγνωση φαίνεται ότι οι εμπνευστές του και οι εκφραστές του όχι μόνο δεν μπήκαν ποτέ σε σχολική τάξη αλλά δεν πέρασαν ούτε καν απ' έξω.

Δεν έχουν νιώσει ποτέ την ανασφάλεια των μαθητών των τελευταίων θρανίων,δεν έχουν νιώσει ποτέ την αγωνία των παιδιών που προσπαθούν να έχουν ένα καλύτερο αύριο για τους ίδιους,γ
 ια τις οικογένειές τους,για τη χώρα τους την ίδια.

Δεν έχουν ακούσει ποτέ τα όνειρά τους,τις ιδέες τους και τα πιστεύω τους.
Δεν έχουν μυρίσει κιμωλία ή μαρκοδόρο ανακατεμένο με τη θέληση των παιδιών να πετύχουν.

Δεν έχουν ακούσει ποτέ τα παράπονά τους για καλύτερες αίθουσες,καλύτερα βιβλία, περισσότερους καθηγητές,λιγότερους μαθητές ανά τμήμα για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ασχολείται με όλους και να μην χρειάζεται να καταφεύγουν,όσοι μπορούν οικονομικά,στα φροντιστήρια.

Δεν χάρηκαν ποτέ για μια επιτυχία τους ούτε τους έδωσαν κουράγιο σε μια τους αποτυχία.
Καίγονται τάχα για το καλό του μαθητή. Άραγε πώς;
- Με εκπαιδευτικούς που θα έχουν χάσει τη διάθεσή τους,τη ζωντάνια τους,την αγάπη τους γι' αυτό που διάλεξαν να κάνουν,την πίστη στον εαυτό τους αφού θα έχουν περάσει από χίλιες δυο εξετάσεις μέχρι να μπουν στην τάξη; (πανελλαδικές,πανεπιστήμιο,μεταπτυχιακό, πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας,ΑΣΕΠ και πάλι ΑΣΕΠ και πάλι ΑΣΕΠ.... και στο τέλος ο κυρ ΜΕΝΤΟΡΑΣ).Είναι δυνατόν να σκέφτονται "πρώτα το μαθητή" όταν έχουν τσαλαπατήσει την ψυχή του εκπαιδευτικού;Τι θα έχει απομείνει στον εκπαιδευτικό να μεταλαμπαδεύσει στο μαθητή;Υποταγή και δουλικότητα;Μήπως αυτό θέλουν;
- Με τμήματα των 30 μαθητών (τρέξαν να το διορθώσουν και να το κάνουν 25 μαθητών συν 10%,γιατί άραγε,κάνανε λάθος στην αρχή;)
- Με εκπαιδευτικούς που θα είναι υποχρεωτικά για 3 χρόνια μακριά από τα σπίτια τους;
- Με εκπαιδετικούς που θα αξιολογούνται,άραγε από ποιους κια για ποιούς λόγους;Μήπως επειδή καταφέρνουν με το φιλότιμο και την προσπάθειά τους να κρατάνε ακόμη όρθιο το δημόσιο σχολείο;
Τι απαντάει το πολυνομοσχέδιο στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που περίμεναν σε ένα,δύο ή τρία χρόνια να διοριστούν και τώρα πετιούνται κυριολεκτικά στο δρόμο;Ότι θα υπάρξει δήθεν μεταβατική περίοδο στην οποία θα διοριστούν όσοι μπήκαν στην τελική ευθεία;

Μα αυτό είναι "Αννα-λήθεια".

Υπάρχουν πίνακες που θα "κλειδώσουν" με 2000 περίπου συναδέλφους (π.χ ΠΕ04-01)
και στην περίφημη μεταβατική περίοδο (2010-2011 και 2011-2012) θα διοριστούν,με βάση και το σύμφωνο σταθερότητας,περίπου 200 με 220 από όλες τις κατηγορίες ενώ είχαν μπει στην τελική ευθεία εκατοντάδες από αυτούς.Για τους υπόλοιπους;Μάλλον πρόκειται για μεταβατική περίοδο πριν την έξοδό τους από το δημόσιο σχολείο.
Όχι,αυτό το πολυνομοσχέδιο δεν θα περάσει για έναν και μόνο λόγο.
Δεν μας συγκινεί,δεν μιλάει στις καρδιές των εκπαιδευτικών,ούτε των μαθητών ούτε των γονιών,δεν εμπνέει κανέναν.Ακόμη και αν ψηφιστεί,στην πράξη δεν θα εφαρμοστεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: